Konzerváló és esztétikai fogászat a XI. kerületben

Esztétikus fogtömés

A szuvas, lyukas vagy sérült, letörött fogak leggyakoribb helyreállítása az esztétikus fogtömés. Ezalatt azt értjük, hogy a kitisztított előkészített fogüregben különböző anyagokkal helyreállítjuk a fogat.

Manapság a fog színéhez igazodó, fényrekötő, esztétikus fogtömések készülnek. Anyagukban ezek is különbözhetnek. A BAHDental csak minőségi, bevizsgált anyagokat használ. Csúcsminőségű anyagaink tárháza határtalan. Az anyagok árnyalatai teljesen igazodnak a foghoz, bármilyen fogszínről is legyen szó.

Fognyaki tömés

A fognyaki érzékenység sokaknál előforduló kellemetlen tünet. A tünetek csökkentése több kezelési módban történhet. Első lépés az érzékenységet csökkentő ecsetelés, majd ezt kombináljuk a soft lézer kezeléssel. Amennyiben túl mély már a fognyaki kopás vagy a szuvasodás jelei mutatkoznak, akkor csak a fognyaki esztétikus tömés lehet a megoldás.

Esztétikus fogtömés

Fognyaki tömés

Speciális tömőanyag: Estelite Asteria (gyártó: Tokuyama)

Páratlan esztétikai hatással készíthető tömés az Estelite Asteria kompozit rendszerrel.

Tulajdonságai közé tartozik, hogy a tömés szélek szinte láthatatlanok lesznek, így szabad szemmel nem lehet elkülöníteni a tömőanyagot az eredti fog anyagtól. Ez a frontfogaknál nagy előny, ha valaki attól tartana, hogy az idő múlásával régi tömése elszíneződne. Mindössze 7db alapárnyalat (Body), és 5db zománcárnyalatból (Enamel) áll a színrendszere, melyekkel a teljes fogászati színskálát lefedi.

Fénymegtartó képessége hosszútávú, mely a polírozással és az idő múlásával sem fakul/mattul ki.

Direkt héjkerámia (akár 1 órán belül)

Akkor készül, ha a fog külső ajak felőli felszíne elszíneződött, sérült, törött vagy hézagos (diasztémás) és esztétikai korrekció készül, tehát a fogat nem öleli át. Ez a fog külső felszínére ragasztott fogszínű anyagból készített héj.

Lehet direkt, amikor a rendelőben készül, ilyenkor a fogorvos apránként rétegezve rakja fel a fogra az erre a célra kifejlesztett speciális kompozit anyagot. Csak első fogakon alkalmazható, azonnal elkészül. Ajánljuk a laborban készült tartósabb indirekt héjpótlást is.

Az indirekt, amikor  a rendelőben a fog külső felszínének kialakítása után lenyomat vételt vesz az orvos és fogtechnikai laboratóriumba készíti el a fogtechnikus,  a héjat, és a rendelőben  végleges ragasztással a fogra kerül.

Direkt héjkerámia (akár 1 órán belül)

Akkor készül, ha a fog külső ajak felőli felszíne elszíneződött, sérült, törött vagy hézagos (diasztémás) és esztétikai korrekció készül, tehát a fogat nem öleli át. Ez a fog külső felszínére ragasztott fogszínű anyagból készített héj.

Lehet direkt, amikor a rendelőben készül, ilyenkor a fogorvos apránként rétegezve rakja fel a fogra az erre a célra kifejlesztett speciális kompozit anyagot. Csak első fogakon alkalmazható, azonnal elkészül. Ajánljuk a laborban készült tartósabb indirekt héjpótlást is.

Gyökérkezelés

Fog törése, mély szuvasság, ha a fogbél megnyílik mert a szuvas anyag felpuhította, eléri a fogbél területét, ezen esetekben javasolt eljárás. Alapos vizsgálat előzi meg a gyökérkezelés lehetőségét. A röntgen felvétel szükséges a kezelés megkezdésekor és a befejeztével is. (Helyben biztosított!)
A fő célja a gyökérkezelésnek az, hogy a  megsérült, esetleg gyulladásban vagy már elhalt, néhány esetben még fájdalmat okozó idegekkel átszőtt fogbél(pulpa) maradványait gyökércsatornából eltávolítsuk.
Ha a gyökér végleges tömés  megtörtént még nincs készen a fog kezelése. Folytatni kell időben le kell tömni a fogat! A fogveszteség figyelembe vételével esztétikus fogtöméssel, ragasztott töméssel (inlay-onlay) vagy csap behelyezésével, fogfelépítéssel, és korona készítésével.
Fontos tudnivaló: metsző és szemfogaink általában egy gyökerűek, kisőrlő fogaink 1-2, és nagyőrlő fogaink 3-4 gyökerűek lehetnek. Foggyökér számai is befolyásolják a gyökérkezelés menetét, idejét. Igény szerint kiegészíthető lézer és ózon kezeléssel a gyorsabb gyógyulás érdekében.

Csonkfelépítés

Fogfelépítés: amikor már a fog koronája letört és korona készítésére már alkalmatlan, kevés a foganyag,  akkor a fog koronáját csapos felépítménnyel rekonstruálhatjuk, s erre kerül a korona. Feltétele, hogy a fogban hibátlan gyökértömés legyen, a gyökér körüli csontállományban ne lehet gyulladás.

A csapok anyaguk szerint különbözhetnek:

• Elõre gyártott gyári csapok (radix anker)
  • Öntött csapok
  • Cirkónium oxid csapok
  • Fogszínû,  üvegszálas csapok

Csonkfelépítés

A csapok anyaguk szerint különbözhetnek:

• Elõre gyártott gyári csapok (radix anker)
  • Öntött csapok
  • Cirkónium oxid csapok
  • Fogszínû,  üvegszálas csapok

Inlay, onlay

A betétek, tömések, melyet az előkészített preparált fogról készített lenyomat alapján a fogtechnikus készít el. Ezek a fogművek a rendelőben kerülnek végleges beragasztással az előkészített fogüregbe.

Inlay (betét, ragasztott fogtömés)  – Az inlayek a csücskök barázda felőli lejtőjére terjednek ki.

Az onlay-ek nagyobb kiterjedésűek, enyhén túllépnek a csücskök csúcsán.

Anyagukat tekintve, kompozitból, grádiából porcelánból, aranyból cirkonból is készülhetnek. Ennek meghatározásában segít az orvos -páciens anamnézis, mely által a páciens szokásainak (szájhigiéne, étkezési, pihenési) megismerése is segít a választásban.

Barázdazárás

A gyermekeknél leggyakrabban alkalmazott megelőző beavatkozás. Prevenciós barázdazárás a frissen előbújt õrlő- és kisőrlő fogak rágófelszínén lévő barázdarendszert zárjuk le résmentesen, megakadályozva, hogy oda lepedék, baktériumok kerüljenek be és ezáltal foglyukasodást, fogszuvasodást okozzanak.

A barázdazárás előnye: a barázdazáró anyagok egyik nagy előnye a fluorleadó képességük. A baktériumok nem tudnak szaporodni bizonyos koncentrációjú fluoros környezetben, ezért a tömésen és annak a közvetlen közelében sem.

A barázdazárt fogakat javallott fél évente ellenőrizni. A barázdazárás nem számít véglegesnek: 3-4 év alatt kikophatnak, ez az anyagtól és a rágás minőségétől és erősségétől is függően. A beavatkozás fájdalmatlan!

Barázdazárás

A gyermekeknél leggyakrabban alkalmazott megelőző beavatkozás. Prevenciós barázdazárás a frissen előbújt őrlő- és kisőrlő fogak rágófelszínén lévő barázdarendszert zárjuk le résmentesen, megakadályozva, hogy oda lepedék, baktériumok kerüljenek be és ezáltal foglyukasodást, fogszuvasodást okozzanak.

A BahDental speciális esztétikus polimerizációs tömései

Láthatatlanok, időt állók! Miért kerül egy tömés ennyibe? Igen lehet kérdezni! Mert nálunk a kötelező lépéseket, az előírt folyamatokat szigorúan betartjuk!

Teljes körű fogászati felméréssel indul a kezelés. A fogtömés készítésekor végig a fog izolálására, ha nem száraz a fog és környezete, akkor a tömés készítése eleve sikertelen lesz. Itt a gyulladt vérző íny is befolyásoló tényező.

A fog beteg szuvas része legyen eltávolítva ügyelve arra, hogy minél több foganyag maradjon meg a fogból, de tökéletesen tiszta legyen a fog belseje, diagnosztikai készülékkel ügyelve erre a folyamatra.

A már tiszta fog előkészítése ügyelve a helyes kondicionálásra. Annak alapos lemosására, majd a szárításra. A speciális tömőanyag több rétegben való felvitelére, a helyes fogszínek megválasztásában, és a polimerizációs idő betartására minden egyes rétegnél.

Melyik tömését válasszam akkor a BahDentálnak? A speciális csak a jó, a másik rossz? EZ NEM  ÍGY VAN! Mi csak minőségi anyagokkal dolgozunk. A normál töméseinknél is betartjuk a helyes folyamatokat és ügyelünk a tökéletességre!

Viszont tisztában kell lenni a ténnyel, hogy létezik speciális, a zsugorodásnak jobban ellenálló anyag, mely árérték arányban is kiemelkedik a többitől. Rendelőnkben rendelkezésre áll, és felajánljuk mindenki részére. Lehet választani ezt a módot is.

Frontfog (metsző) direkt restaurációk és direkt héjak/foganként speciális rétegzési technikával lupé használatával

Kisőrlő és nagyőrlő fogak restaurációja speciális rétegzési technikával lupé használatával

Minden kisőrlő és nagyőrlő fog restaurációjakor egyedülálló speciális alábélelő anyagot (ledermix-et) helyezünk. Ez az anyag megakadályozza hogy a fogideg begyulladjon.