Nem mindegy, hogy az ember kit és hol érint a szájával…

Nem titok, hogy a szájüregünk védelme érdekében érdemes arra is odafigyelni, hogy az ember kit és hol érint a szájával.

A WHO felmérései szerint naponta egymillióan fertőződnek meg valamilyen nemi betegséggel világszerte, amelynek nagy része a szájüreget is érinti. Ezeket a szexuális úton terjedő betegségeket nevezzük STD-nek.  Ha több partnerrel kerülsz intim viszonyba, akkor a kockázat mértéke is nagyobb. Hogyan ismerheted fel ezeket a fertőzéseket, hogyan kerülheted el azokat, és mit tehetsz akkor, ha már jelentkeztek a tünetek?

Megelőzés: a legjobb megoldás az óvszer használata, a tartós partnerkapcsolat, illetve az időszakos orvosi vizsgálatok. AIDS teszt elvégzése, Hepatitis B elleni védőoltás a különösen veszélyeztetett személyeknél (egészségügyi dolgozó, drogfogyasztó, fejlődő országból származókkal való kapcsolat esetén).

Az STD fertőzés jelei sokszor tünetmentesek, ezért egy teljesen egészséges partnertől is elkaphatók, valamint mi magunk is tudtunk nélkül terjeszthetjük ezeket a betegségeket.

A leggyakrabb betegségek: szifilisz, gonorrhea (tripper), nemi szerv herpesz, humán papillomavírusok okozta szemölcsök, HIV vírus.

Leggyakoribb tünetek: a nemi szerveken és környékén többnyire kóros váladékozás, folyás, sebek, kiütések, hólyagok, viszketés, fájdalom jelentkezik. Egyes fertőzések a test egyéb területein bukkanak fel kiütésekkel, nyirokcsomó nagyobbodással, hasmenéssel, vagy hányással.

A fertőzések többnyire ott jelentkeznek amely területtel a baktérium találkozik. Így orális szex után a szájüregben is jelentkezhetnek a felsorolt tünetek.

A legkisebb szájüregi panasszal is érdemes orvoshoz fordulni, mert minél hamarabb megkezdődik a kezelés, annál nagyobb az esély a teljes gyógyulásra és a későbbi szövődmények is elkerülhetőek. Semmiképpen sem érdemes várakozni, mert ezek a fertőzések maguktól nem múlnak el!

A baktériumok okozta fertőzések tökéletesen gyógyíthatók. Mi, a BAHDental-nál felkészülten várunk mindenkit és szűrést is tartunk e területekre kiterjedően és teljes diszkrécióval kezeljük a hozzánk forduló betegeket.

A vírusok által kiváltott STD-k közül a többség hosszabb idejű kezelést igényel.

Összefoglalásként azt tudjuk javasolni, hogy ha bármilyen elváltozást, kellemetlenséget érzünk a szájüregben, akkor mindenképpen érdemes orvoshoz fordulni, hogy biztosan megállapítható legyen, hogy baktérium, vírus, vagy gombásodás okozza a problémákat.