VITAMINOKKAL ÉS ÁSVÁNYI ANYAGOKKAL A FOGAID EGÉSZSÉGÉÉRT 2. rész

Az egészséges fogakhoz a rendszeres fogmosás és fogorvosi ellenőrzés mellett bizony a megfelelő vitamin és ásványi anyag pótlásnak is nagy jelentősége van.

5. Q10-koenzim: ez egy álvitamin, de roppant fontos a sejtek energiatermelése és az immunrendszer erősítése miatt. Sokszor ennek hiánya felelős a fogínygyulladásban.

Egyetek májat, hidegen sajtolt olajos halakat, olajos magvakat, hüvelyeseket és fejes káposztát.

6. Kalcium: olyan ásványi anyag, melyek a csontok és fogak miatt szükségesek főleg. Fogyasszatok tejet, hüvelyeseket és gabonaféléket.

Az egészséges fogakhoz a rendszeres fogmosás és fogorvosi ellenőrzés mellett bizony a megfelelő vitamin és ásványi anyag pótlásnak is nagy jelentősége van.

7. Foszfor: ennek az ásványi anyagnak az a szerepe, hogy segítse a csontok és fogak képződését a kalciumhoz hasonlóan.

Egyetek ehhez sajtot, búzacsírát és búzapelyhet.

8. Fluor: ez az ásványi anyag felel a fogak keménységéért és a fogszuvasodás elkerüléséért (megakadályozza a baktériumok szaporodását).